04:36

PRESETY.

Jest i on! Długo wyczekiwany wpis o presetach. Musicie mi wybaczyć to opóźnienie ale ilość pracy, zajmowanie się dzieckiem i chwilowy upadek zdrowia niestety mnie ograniczył ale udało się!

Presety/Akcje to nic innego jak zapis ustawień które jednym kliknięciem zastosują się do Waszych zdjęć. Presety są nazwą dla Lightrooma a Akcje dla Photoshopa. Możemy ich używać zarówno na komputerze jak i na telefonie. 

Dzisiaj mamy dostępnych mnóstwo presetów zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Można także tworzyć je samemu według własnych preferencji lub modyfikować zakupione. Możemy zmieniać jasność, nasycenie poszczególnych kolorów, kontrast, rozmycie itp. Należy pamiętać, że zakupione presety nie uczynią naszego zdjęcia idealnym jednym kliknięciem. Każdy trzeba modyfikować pod swoje zdjęcie które ma różne parametry wyjściowe. Nie jest to łatwe i szybkie ale dla efektu końcowego - warto.

Ja osobiście zakupiłam już wiele presetów od różnych twórców więc chętnie podzielę się z Wami moimi odczuciami.


  
Dziś będę bazować na tym zdjęciu by zademonstrować Wam dane presety Jest to zdjęcie oryginalne bez żadnych przeróbek.

Pierwsze swoje akcje zakupiłam od Natalii, znanej jako jestrudo. Kupiłam od niej z 10 akcji. Na początku byłam nimi oczarowana bo wiecie, jeden klik i już zdjęcie jest inne. Z czasem jednak nie wystarczały mi i doszłam do wniosku, że to kompletnie nie moje klimaty. Dzisiaj już bym ich nie zakupiła. 







Drugim moim zakupem był preset od dziewczyny którą poznałam na grupie fotograficznej na faceboku. Jest bardzo fajny i pomógł mi z obróbką w niejednej sesji :) Jednak po wielu próbach, zmianach ustawień to nadal nie było to...



Później była długa przerwa i trafiłam na vivid presets. I to było to! Paczka presetów nie należy do najtańszych ale jest genialna i totalnie w moim stylu. Długo czaiłam się na te presety ale w końcu się przekonałam. Pracuję na nich obrabiając zdjęcia dla klientów, oczywiście modyfikując je pod siebie. Polecam jak najbardziej.







Kolejnym zakupem były już presety na mobilngo LR czyli typowo dla mnie pod instagram. Były to presety od instafiltry.pl. Presety które zakupiłam to: milan, gray city i vintage. Są to presety które trudno dopasować pod swoje zdjęcie. Często robią się przepalenia. Nie podobały mi się zestawienia kolorystyczne które na moich zdjęciach średnio wyglądały.. Są dość drogie bo koszt jednego to 49 zł. Zdecydowanie warto zainwestować swoje pieniążki w inne dostępne na rynku produkty :)







No i ostatnim moim odkryciem, niedawnym z resztą są presety od Kamili Piwowarskiej (milabyli na insta). Te produkty to jest sztos. Jeśli chcecie mieć piękne zdjęcia na insta - idealne. Jest to pakiet 10 presetów za naprawdę fajne pieniążki. Mega dopracowane i każdy inny, czyli możecie dopasować je do różnych zdjęć, miejsc. Polecam je bardzo.






No i na koniec chcę pokazać Wam moje dwa autorskie presety, których użycie możecie obserwować na moim instagramie. Nie zastosuję ich na przykładowym zdjęciu ponieważ nie mam możliwości czasowych by nad nimi posiedzieć tak porządnie :)










Mam nadzieję, że wpis Wam się przydał :)
Do następnego kochani!<3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Mama - fotograf. , Blogger